პროექტის სახელწოდება: კლასიკური
მუსიკის პოპულარიზაცია
პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებზე
დაკვირვებით აღმოვაჩინე რომ მათი უმრავლესობა არის კლასიკური მუსიკის პასიური მსმენელი
და ნაკლებად არიან დაინტერესებულნი . აღნიშნულ პრობლემასთან დაკავშირებით დავგეგმე
პროექტი ,რომელიც დაეხმარება მოსწავლეებს კლასიკური მუსიკის პოპულარიზააციაში, მოტივაციის ამაღლებაში. ასევე მშობლები და თემიც
დაინტერესდება აღნიშნული საკითხით. მნიშვნელოვანია კლასიკური მუსიკასთან დაკავშირებით
ლიტერატურის, აუდიო მასალის, კვლევის შედეგების,ინფორმაციის მიწოდება და ამ მხრივ თემში
არსებული მდგომარეობის შესწავლა. ეს დაეხმარება
მოსწავლეს ცოდნის, პასუხისმგებლობის გრძნობის, ცნობიერების ამაღლებაში და მიღებული
ცოდნის პრაქტიკულად განხორციელებაში.
პროექტში მონაწილენი : IX კლასის მოსწავლეები,მშობლები,თემი,სკოლა.
პროექტის ხანგრძლივობა:
2კვირა
პროექტის მიზნები: მოსწავლეთა დაინტერესება
კლასიკური მუსიკით. მუსიკალური გემოვნების
ჩამოყალიბება, პოზიტიური დამოკიდებულება კლასიკური მუსიკისადმი და პოპულარიზაცია საზოგადოებაში.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
მოსწავლის ჩამოყალიბება განათლებულ, კულტურულ ადამიანად, მისთვის მუსიკის სფეროში შესაბამისი ცოდნის მიცემის გზით;
მუსიკალური ნაწარმოების მიმართ საკუთარი დამოკიდებულებისა და მუსიკალურ ხელოვნებაზე მსჯელობის უნარის გამომუშავებ
მისი ჩაბმა შემოქმედებით საქმიანობაში და ამისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების განვითარება
პროექტის ამოცანები:
• საპროექტო იდეის გაცნობა და სამომავლო აქტივობების
დაგეგმვა
• დავალებების გადანაწილება
• ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
• ინტერვიუს ჩაწერა
• ბუკლეტების დამზადება
• შეძენილი ინფორმაციის დახარისხება და პრეზენტაციის
მომზადება
• პროექტის პრეზენტაცია
მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას
კლსიკური მუსიკისადმი, გამოუმუშავდებათ მოსმენისა
და მოსმენილზე საკუთარი აზრის გამოთქმის, მჯელობის უნარები. დაინახავენ მსგავსება განსხვავებებს
სხვადასხვა მუსიკალურ მიმართულებებს შორის და გაუჩნდებათ სურვილი გახდნენ კლასიკური
მუსიკის მსმენელები. განუვითარდებათ
შემოქმედებით უნარები.
კომუნიკაციის უნარები.
ინფორმაციის შემოქმედებითად გამოყენების უნარი მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით.
კომუნიკაციის უნარები.
ინფორმაციის შემოქმედებითად გამოყენების უნარი მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით.
ადამიანური რესურსი: მოსწავლეები,მასწავლებელი
,მშობელი,თემი.
მატერიალური რესურსი: პროექტორი
, ნოუთბუქი, თაბახის ფურცელი ,ფლომასტერი,ფერადი
ფურცლები,ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან.
აუდიო მასალა.
აუდიო მასალა.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმინობები:
აქტივობა 1
მოსწავლეებს ვესაუბრები
კლასიკური მუსიკის ღირებულებებზე,კომპოზიტორებზე და მათ შემოქმედებაზე. გავაცანი პროექტის
იდეა,განვიხილეთ და დავგეგმეთ სამომავლო აქტივობები.
აქტივობა 2ი
მოსწავლეთა
გადანაწილება ჯგუფებში სადაც მოსწავლეებმა პროექტის განხორციელებისთვის შეიმუშავეს
სამომავლო გეგმები.
აქტივობა 3
მოსწავლეებმა
მოიძიეს ინფორმაცია კლასიკური მუსიკის შესახებ.(კომპოზიტორები,მათი შემოქმედება,თუ
რა ზეგავლენას ახდეს კლასიკური მუსიკა ადამიანზე და რა სამკურნალო მიზნებისთვის
გამოიყენებენ) დაახარისხეს მოძიებული ინფორმაცია ჯგუფებში და განიხილეს ერთობლივად.
აქტივობა 4
მოსწავლეებმა
ჩაწერეს ინტერვიუს გზით აწარმოეს გამოკითხვა თანატოლებთან, მშობლებთან, თემში, მოისმინეს
მათი მოსაზრებები კლასიკური მუსიკის შესახებ და მოუწოდეს მათ კლასიკური მუსიკის
მოსმენისაკენ და განუმარტეს რომ მუსიკას შეუძლია განმუხტოს ადამიანში დაგროვილი
მძაფრი ვნებები,მძიმე განცდები, შინაგანი კონფლიქტები და ა.შ.
აქტივობა 5
ბუკლეტების დამზადება და საზოგადოებაში გავრცელება ცნობიერების ამაღლების მიზნით.
ბუკლეტების დამზადება და საზოგადოებაში გავრცელება ცნობიერების ამაღლების მიზნით.
აქტივობა 6
პროექტის
შეჯამება.მოსწავლეებმა გააკეთეს პრეზენტაცია თემაზე ,,მუსიკა არის კაცობრიობის საუკეთესო
ენა“ გააფორმეს კლასიკური მუსიკის ნიმუშებითა
და კომპოზიციებით.
ხელის შემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს
შემდეგი რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები: ყველა მოსწავლე ერთნაირი ინტერსით ვერ
ჩაერთოს მუშაობაში; ტექნიკური რესურსების გაუმართაობა ღონისძიების განხორციელებისას,
შესასრულებელი დავალებების ვადები, (ალტერნატივა -გამოვიყენებთ
ინფორმაციის დამუშავება დახარისხების დროს ასევე პროექტის პრეზენტაციის დროს)
პროექტის შედეგები: ამაღლდება ინფორმაციულობის დონე კლასიკური მუსიკის
შესახებ, პასუხისმგებლობების გრძნობა, კომუნიკაციის,თანამშრომლობის,მუსიკის მოსმენის,
განხილვის, სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის უნარები.
პროექტის ხელმძღვანელი: ლია გრიგოლია
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი:
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
ვადები თვეების
მიხედვით
|
ცოდნის გააქტიურება მინი-ლექცია
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
18.11.2019
|
მოსწავლეთა გადანაწილება
ჯგუფებში სამომავლო გეგმების შემუშავება
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
18.11.2019
|
ინფორმაციის მოძიება,დახარისხება,განხილვა
|
მასწავლებელი
მოსწავლე
|
21.11.2019
|
ინტერვიუ,თანატოლრბთან,მშობლებთან
თემში.
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
25.11.2019
|
ბუკლეტების დამზადება
|
მასწავლებელი
|
26.11.2019
|
პროექტის შეჯამება.
პრეზენტაცია
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
27.11.2019
|
საპროექტო საქმიანობები
პასუხისმგებელი პირი ვადები თვეების მიხედვით
შეფასება
მონიტორინგი
შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი მოსწავლეებიმასწავლებელი
|
პროექტოს მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი
|
|
მეორე შვალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის სქემა
|
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
პრეზენტაცია ანგარიში
|
პროექტის მონიტორინგი
პროექტოს მონიტორინგისთვის
საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1.ვამოწმებთ მოსწავლეების
მიერ მოძიებული ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ მოძიებული
ინფორმაციის გამოყენებული ლიტერატურის ,ინტერნეტ აიტების და სხვადასხვა წყაროების
სანდოობას
|
18.11.2019
|
2.ვამოწმებთ პროექტის
მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას
ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
21.11.2019
|
3.შედგა თუ არა ჯგუფის
წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას
კგუფის წევრების შორის
|
25.11.2019
|
4.ართმებს თუ არა დაკისრებულ
მოვალეობებს თავს
|
ვაკვირდებით მოსწავლეებს,რამდენად
ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
26.11.2019
|
5.იცავენ თუ არა დროის
ლიმიტს
|
ვამოწმებთ პროექტის
გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
27.11.2019
|
No comments:
Post a Comment